Педагогічним працівникам в рамках викладання свого предмету діяти відповідно протоколу безпеки:
Демонструвати стан власного спокою та врівноваженості.
Моніторити настрій, емоції, внутрішні переживання учнів задля зниження рівня тривожності у дітей.
Спрямовувати увагу на маленькі перемоги, сильні сторони, гарні новини.
Звертати увагу, що ситуація в країні могла позначитись на поведінці учнів, на їх здатності засвоювати матеріал. Стрес міг вплинути на увагу, пам’ять, на здатність зосереджуватись, окрім того, один з механізмів захисту психіки – це регрес. Тобто деякі діти можуть демонструвати поведінку, яка притаманна меншим за віком учням. До цього потрібно поставитись терпимо та з розумінням. Не можна їм докоряти.
Пам’ятати, що для того, щоб надавати допомогу іншим, необхідно відновлювати свій власний ресурс, задовольняти свої базові потреби. Подбайти про безпечне місце, де ви зможете проводити уроки.
Педагогічними працівникам під час дії сигналу «Повітряна тривога» за умови дистанційного навчання: Демонструйте впевненість у своїх діях. Спокійно повідомте учням про сигнал.
Акцентуйте увагу учнів фразою «Ви йдете в безпечне місце, яке встановлене за правилами вашої сім’ї». Повідомте «Після сигналу «Відбій тривоги» доєднайтесь до занять за розкладом».
Зверніться до учнів «Натисніть кнопку «вийти з конференції» та на кнопку «виключення комп’ютера».
Дочекайтесь, щоб усі учні, які є слухачами, вийшли з онлайн-зв’язку. Намагайтесь зберігати спокій, будьте переконливими.
За умови очного навчання під час сигналу повітряної тривоги: демонструйте спокій і попросіть дітей швидко, але без зайвої паніки одягнути верхній одяг, взяти «тривожну валізку» і організовано, швидким темпом рухатись в укриття.
В укритті забезпечуйте, психологічно комфортне перебування здобувачів освіти.
Класним керівникам, вчителям-предметникам доносити до учнів думку про те, що:
Щодня, ми всі виконуємо декілька задач: соціальну, фізичну і когнітивну.
Потрібен рух, особливо у стресі – це стабілізує, приводить до тями і надає сил для подальших дій.
Потрібно задіювати мозок, щоб не втратити здатність вчитись, запам’ятовувати і аналізувати.
Чергування відпочинку, фізичної і розумової активності забезпечить їх повноцінний розвиток.
Якщо сигнал повітряної тривоги лунає вранці, слід залишитись у безпечному місті до покращення безпекової ситуації, після відбою, йдемо на уроки.
Якщо сигнал тривоги застав у дорозі, слідуйте до найближчого безпечног, чи умовно-безпечного місця.