НУШ

Перелік обраних модельних навчальних програм НУШ на 2023-2024 н.р. у ЗЗСО І-ІІ ступенів с. Мітлинці Кунківської сільської ради

№ з/п

Освітні галузі

Предмети

Модельні навчальні програми

Автори

1

Мовно-літературна

Українська мова

«Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.

2

Українська література

«Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

Архипова В.П., Січкар С.І., Шило С.Б.

3

Англійська мова

«Іноземна мова 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти

Редько В. Г., Шаленко О. П., Сотникова С. І., Коваленко О. Я., Коропецька І. Б., Якоб О. М., Самойлюкевич І. В., Добра О. М., Кіор Т. М.

4

Зарубіжна література

«Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти

Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.

5

Математична

Математика

«Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

Скворцова С.О., Тарасенкова Н.А.

6

Природнича

Природничі науки

«Природничі науки. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти

Білик Ж.І., Засєкіна Т.М., Лашевська Г.А., Яценко В.С.

7

Соціальна і здоров’я-збережувальна

Інтегрований курс «Здоров’я, безпека та добробут» + «Етика»

«ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти

Гущина Н.І., Василашко І.П.

8

Громадянська та історична

Інтегрований курс «Досліджуємо історію і суспільство»

«Досліджуємо історію і суспільство. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти

Пометун О.І., Ремех Т.О., Малієнко Ю.Б., Мороз П.В.

9

Інформатична

Інформатика

«Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

Завадський І.О., Коршунова О.В., Лапінський В.В.

10

Технологічна

Технології

«Технології. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

Туташинський В.І.

11

Мистецька

Мистецтво

«Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти

Масол Л. М., Просіна О. В.

12

Фізична культура

Фізична культура

«Фізична культура. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

Педан О.С., Коломоєць Г. А. , Боляк А. А., Ребрина А. А., Деревянко В. В., Стеценко В. Г., Остапенко О. І., Лакіза О. М., Косик В. М. та інші

Вимоги щодо цінювання у 1-4 класах 

  • Здійснювати формувальне оцінювання в психологічно комфортних умовах, що передбачають рівноправний діалог між учнем/ученицею та вчителем.
  • Реалізовувати принцип дитиноцентризму у системі оцінювання, що передбачає відкриття учню/учениці перспектив постійного розвитку відповідно до власних можливостей щодо опанування навчальним досвідом; система оцінювання не повинна призводити до розподілу учнів на групи за індивідуальними навчальними можливостями; система оцінювання має відповідати концептуальним засадам НУШ та сприяти досягненню обов’язкових результатів навчання учня, визначених у Державному стандарті початкової освіти. 
  • Виражати результат оцінювання особистісних надбань учня/учениці у 1-4 класах вербальною оцінкою, а об’єктивних результатів навчання учня/учениці у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах – рівневою оцінкою.
  • Дотримуватись алгоритму діяльності вчителя під час організації формувального оцінювання:
  • формулювання об’єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей;
  • визначення разом з учнями критеріїв оцінювання;
  • формування суб’єктної позиції учнів у процесі оцінювання;
  • створення умов для формування уміння учнів аналізувати власну навчальну діяльність (рефлексія);
  • корегування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.
  • Враховувати при підготовці текстів діагностувальних робіт, що змістовим наповненням тематичної діагностувальної роботи є система навчальних завдань, що передбачають різні рівні реалізації навчальної діяльності та за результатами виконання яких можна отримати об’єктивну інформацію про досягнення групи взаємопов’язаних очікуваних результатів навчання учня на певному етапі опанування програмовим матеріалом. Кількість і періодичність діагностувальних робіт з предмета вивчення/інтегрованого курсу учитель може визначати самостійно під час складання календарно-тематичного плану, рекомендовано планувати через кожні 16-20 навчальних годин опрацювання програмового матеріалу.
  • Передбачати не більше 1 тематичної діагностувальної роботи на навчальний день. Якщо учня не було в школі в день проведення діагностувальної роботи, то після повернення він не пише діагностувальної роботи. 
  • Оцінювати результат діагностичної роботи вербально (усно, або письмово), так як тематична діагностувальна робота може містити завдання різних рівнів реалізації навчальної діяльності, то для формулювання оцінювального судження співвідносити характеристику результату навчання з орієнтовними рамками оцінювання з урахуванням видів діяльності, водночас рівня результату навчання учня не визначати. Розкривати в оцінювальному судженні прогрес учнів та надавати поради щодо подолання утруднень, за їх наявності, у досягненні очікуваних результатів навчання відповідно до програмових вимог.
  • Не проводити тематичні діагностувальні роботи з предметів вивчення таких освітніх галузей, як «Технологічна», «Інформатична», «Мистецька» і «Фізкультурна», а також з курсів за вибором.
  • Реалізовувати індивідуальний підхід до учнів під час підсумкового оцінювання результатів навчання та створювати можливості кожному учню/учениці виявляти відповідальність за власне учіння і досягати максимально можливих результатів навчання.
  • Узагальнити за 10-15 днів до кінця навчального року результати навчання учнів з предметів вивчення/інтегрованих курсів за кожним блоком обов’язкових результатів навчання, який окреслений у свідоцтві досягнень, та визначити стан сформованості/рівень результатів навчання учня/учениці з урахуванням динаміки їх формування. Інформувати про результати оцінювання, дотримуватись конфіденційності, учнів та їхніх батьків. У разі виявлення бажання учнів (їхніх батьків) покращити отримані результати, учитель може запропонувати їм індивідуалізовану діагностувальну роботу з виявлення стану сформованості тільки тих результатів, які учень хоче покращити. Таку роботу учні виконують в межах індивідуальної роботи під час уроку. 
  • Визначати підсумкову (річну) оцінку з урахуванням індивідуалізованої діагностувальної роботи (якщо така проводилась) за умови, якщо виконання індивідуалізованої діагностувальної роботи засвідчує покращення результату навчання. Підсумкову (річну оцінку фіксують у класному журналі і свідоцтвах досягнень учнів (відповідно додатків наказу МОН України №813 від 13.07.2021 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти»).

Оцінювання в 5-6 класах НУШ

Адаптативним для учнів 5 класу визначити період вересень-жовтень, здійснюючи у вересні вербальне оцінювання, жовтень – рівневе оцінювання поточних та перевірочних завдань, при цьому оцінювати їх уміння та виконані завдання рівнево.

  • З листопада здійснювати бальне оцінювання за всі види робіт з усіх предметів, при цьому зберігаючи характер формувального оцінювання.
  • Виставляючи оцінку за  семестр, враховувати тематичні, оцінені рівнево, використовуючи дану шкалу перетворення рівня в бал:

Початковий – 3 бали,

Середній – 6 балів,

Достатній – 8 балів,

Високий – 10 балів.

  • Оцінки у 5-6 класах за семестр ставити за результатами тематичного оцінювання та контролю груп загальних результатів, зазначених у додатку 1 до методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти. Нижче подано перелік та зразок запису у журнал:

 

Предмет Українська мова

Прізвище, ім’я учня

Зошит

Тема

1

2

3

4

І семестр

Скоригована

17/01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ уроку

Дата

Зміст уроку

Домашнє завдання

48

27/12

Підсумки І семестру

Повторити §30

 

 

1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання

 

 

 

4.            Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння

 

 

 

5.             Сприймає письмові тексти / Читання

 

 

 

6.            Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

 

49

17/01

 

 

 

 

 

Українська література:

  1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання
  2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння
  3. Сприймає письмові тексти / Читання
  4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

Зарубіжна література:

  1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання
  2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння
  3. Сприймає письмові тексти / Читання
  4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

Англійська мова:

  1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання
  2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння
  3. Сприймає письмові тексти / Читання
  4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

Математика:

  1. Опрацьовує проблемні ситуації та створює математичні моделі
  2. Розв’язує математичні задачі
  3. Критично оцінює результати розв’язання проблемних ситуацій

Природничі науки:

  1. Проводить дослідження природи
  2. Опрацьовує та використовує інформацію
  3. Усвідомлює закономірності природи

Технології:

  1. Проєктує та виготовляє вироби
  2. Застосовує технології декоративно-ужиткового мистецтва
  3. Виявляє самозарадність у побуті / освітньому процесі

Інформатика:

  1. Працює з інформацією, даними, моделями
  2. Створює інформаційні продукти
  3. Працює в цифровому середовищі
  4. Безпечно та відповідально використовує інформаційні технології

 

Здоров’я, безпека та добробут (інтегрований курс):

  1. Піклується про здоров’я
  2. Приймає рішення для безпеки
  3. Виявляє підприємливість і поводиться етично

Етика:

  1. Поводиться етично
  2. Мислить критично
  3. Позитивно ставиться до себе та оточуючих

Досліджуємо історію та суспільство:

  1. Орієнтується в історичному часі й просторі
  2. Працює з інформацією історичного змісту
  3. Виявляє повагу до гідності людини та соціальну активність

Мистецтво:

  1. Пізнає різні види мистецтва
  2. Працює з текстом
  3. Бере участь у творчій діяльності

Фізична культура:

  1. Розвиває особистісні якості у процесі фізичного виховання
  2. Володіє технікою фізичних вправ
  3. Здійснює фізкультурно-оздоровчу діяльність
    • Учителям-предметникам здійснювати оцінювання учнів 5-6 класів, використовуючи Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (Додаток 2 до методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти) та адаптувати їх до свого предмету.
Поділись сторінкою в: